Τρίτη 5 Αυγούστου 2014

Το πιο ανούσιο φανάρι, έγινε ακόμα πιο ανούσιο

Όλοι οι συγκοινωνιολόγοι, ή έστω οι νοήμονες μηχανικοί, γνωρίζουν πως δύο κεντρικοί οδικοί άξονες ταχείας κυκλοφορίας συνδέονται είτε με ανισόπεδο κόμβο, είτε με ισόπεδο, κατά προτίμηση με πλευρικές λωρίδες χωρίς φανάρια, ώστε να γίνεται απρόσκοπτη και συνεχής κίνηση των οχημάτων εκτός των διασταυρούμενων.

Στην Ελλάδα βέβαια, κάτι η γενικότερη κακή οδική συμπεριφορά, κάτι οι προτιμήσεις σε οικονομικότερες λύσεις έχουν οδηγήσει τους μελετητές των οδικών έργων στην απλή λύση εγκατάστασης φαναριών για όλες τις κατευθύνσεις, ακόμα και σε εθνικές οδούς, ακόμα και σε πιο σύγχρονα έργα.

Από τον κανόνα αυτό, δεν ξέφυγε ούτε η γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης», όπου μετά την ολοκλήρωσή της, για τη σύνδεση των οδικών αξόνων Ε55 (Αντιρρίου – Ηγουμενίτσας) και Ε65 (Αντιρρίου – Λαμίας) επιλέχτηκε η λύση της απλής διασταύρωσης με φανάρια, με εξαίρεση μία πιο ευνοϊκή έξοδο προς Ναύπακτο / Λαμία, η οποία όμως και αυτή καταλήγει σε ένα φανάρι.

Πριν μερικούς μήνες, οι ειδήμονες αποφάσισαν πως δύο φανάρια για κάποιον που κινείται στην Ε65 δεν είναι αρκετά, έτσι εγκατέστησαν άλλο ένα σετ που κατά κανόνα έκοβε την κίνηση του άξονα προκειμένου να στρίψουν προς Αντίρριο τα 1-2 οχήματα το λεπτό που χρησιμοποιούσαν τη συγκεκριμένη στροφή ή τα 5-6 οχήματα την ημέρα που μπορεί να πήγαιναν στα χωράφια του αδιεξόδου στο οποίο καταλήγει ο πάνω δρόμος. 

Με τα έργα της Ιόνιας Οδού, ο δρόμος προς Αντίρριο έκλεισε, όμως τα φανάρια συνεχίζουν και λειτουργούν κανονικά όλο το 24ωρο, εξυπηρετώντας ενδεχομένως την ημέρα τα οχήματα του εργοταξίου, τα οποία ούτως ή άλλως κινούνται πλέον τις καθημερινές σε όλο το μήκος του Ε55 δημιουργώντας καθυστερήσεις.

Έτσι, κάποιος για παράδειγμα που κινείται από Μεσολόγγι προς Ναύπακτο, θα πρέπει να περιμένει σε ένα φανάρι για να στρίψει από τον Ε55 στον Ε65, μετά σε άλλο ένα της εξόδου προς Ναύπακτο από τη γέφυρα και συνήθως και στο τρίτο (που φαίνεται πως είναι συγχρονισμένο με το προηγούμενο φανάρι για να εξυπηρετεί την κίνηση από γέφυρα) παρατηρώντας απλά τον κενό δρόμο μπροστά του και τα σταματημένα οχήματα του αντίθετου ρεύματος. Εάν είναι τυχερός, μπορεί και να σκοτώσει το χρόνο του χαζεύοντας κάποιον φουκαρά του αντίθετου ρεύματος που περιμένει να ανάψει πράσινο για να στρίψει αριστερά προς τους κώνους και τα μπάζα αντί για το Αντίρριο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου